Jesus siger: Følg mig!

Jesus siger: Følg mig!
Denne blog opdateres ujævnligt, når jeg har noget på hjerte.

Translate

onsdag den 20. september 2017

7. Nytårsbrev Rosh Hashana 2017 - Det jødiske nytår fra Herren 5778/2018...








Hej til alle...   

I år begynder Herrens Nytårsfest - Rosh Hashana 5778 i aften den 20. september 2017 ved solnedgang og jeg vil her sammen med dette brevs glædelige hilsen og profetiske ord sige: Glædelig og honningsødt er Herrens Nye år!



Vores udvalgte overskrift i 2018 er:Vi skal leve i det lys der stråler fra Himlens by, og give ære til byen.



Figentræets nye skud og blade på billedet skal symbolsk 
illustrere os kristne, som er et frugtmåltid for Herren.  
Halleluja! – Alt det gamle er forbi og sejrende, kan jeg nu leve op til Herrens standard, i mit frelseskald. For Herren kom selvbekræftende og helt uventet igen, som kronvidne og tog bolig i mig den 5. februar 2017. Og han lod ikke vente på sig, for hans udvalgte folk skal ikke forgå. Himlen og jorden skal forgå, men Herrens ord skal aldrig forgå. Ingen vidste da det skete, ikke engang Guds engle, end ikke jeg selv. Kun Faderen vidste det.

Selvom ikke alle nu kan "se" det, Helligånden viser os, med vidnesbyrdet af mit bekræftet frelseskald den 5. februar 2017. I følgeskab med tilsynekomsten, af vores families slægtslinje forhold i Gads stamme. Og skønt det muligvis ikke, vil fattes af den menneskelige forstand. Er jeg altså en af de jøder, som blev spredt blandt jordens folkeslag. Der nu skal samles talrigt igen, som før, med vores familier. Befriet skal vi vende  åndeligt hjem til vores himmelske hjemland, og skal aldrig forlade Herren mere. For alle os der er Herrens udvalgte tjenere, i hver af de 12 adsplittede jødiske stammer blandt alverdens folk. Gør Helligånden i skrivende stund til stærke troshelte, og glade som havde vi drukket vin. Vores familie skal se det og glæde sig, og alle skal vi juble over Herren.


Når Helligånden har fået os alle forvandlet til lykkelige troshelte, der bor som fremmede på denne jord. Er vi blevet lydige mod Herrens vilje og plan for os, og længes nu efter noget endnu bedre, nemlig vores himmelske hjemland med den evigt strålende by.  Jeg takker og priser Helligånden som smukt og kærligt har overbevist mig om, at både min familie og jeg får del i det vidunderlige liv, der venter os i Himlen – det evige liv, som aldrig kan ødelægges eller tabe sin herlighed. I byen hvor intet er urent og ingen lever skamløst eller lyver, for byen er skabt til os, der er indskrevet i livets bog hos Herren.




I Åbenbaringen 22:14 har jeg ladet mig inspirere af skriftstedet til mit maleri. Men det er Helligånden som skaber en stærk tilskyndelse til at bringe billedet her på bloggen, sammen med de profetiske ord fra Herren! Om det nye Jerusalem og dens medregenter: 

Så viste englen mig en flod med livgivende vand, rent og klart som krystal. Den udsprang fra Guds og Lammets trone, som står i byen, og floden fortsatte ned midt gennem byens hovedgade. På hver side af floden voksede livgivende træer. Det er træer, der bærer frugt 12 gange om året, en gang hver måned, og bladene er til lægedom for folkeslagene. Enhver forbandelse er bandlyst, for byen er under ledelse af Gud selv og Lammet, og Guds tjenere er altid parate til at tjene ham.  De får lov til at se hans ansigt, og de går rundt med hans navn på panden. Der skal ikke være nat mere, og de vil ikke have brug for nogen lampe eller for solens lys, for Gud Herren vil lyse for dem, og de skal være hans medregenter i al evighed. 
(Kilde: Fra Bibelens NT i Åb.22:1-5) 




Denne fantastiske by og skønne indbyggere, tager forventningsfuldt allerede nu åndeligt imod os udvalgte tjenere, her i denne tid for Herren. Og det er talsmanden Helligånden, som hjælper os med at få adgang dertil. Samtidig med at vi får gjort alt det gamle forbi i vores liv, der forårsager død eller sorg, skrig eller smerte. Allerede før vi bliver parat som bolig til Faderen og troværdige og sande, tjenere der kun tørster efter at drikke direkte fra kilden med det livgivende vand. For Faderen er Alfa og Omega, begyndelsen og afslutningen. Og os der sejrer, får del i alt dette fra ham og bliver som hans børn medregenter i den himmelske by, allerede nu her i det jordiske liv. 


Alle rettroende kristne er Faderens troshelte...
Med den bibelske tro, er troen grundlaget for vores håb, en overbevisning om ting, der ikke kan ses. Eller også sagt på en anden måde - troen på at man kan omvende sig for synd. Der er mange vidnesbyrd fra vores forfædre og formødre nedfældet i Bibelen, om den tro Faderen ønsker vi skal have. Det er bl.a. ved sådan en tro som deres vi forstår, at universet blev til på Guds befaling. At den synlige verden blev skabt ud fra den usynlige verden. 

Når vi tror på Herren. Bliver vi ved Helligåndens hjælp i stand til at bringe vores synd til Faderen, som glædes derved. For når Faderen acceptere vores omvendelse viser han med Helligåndens gave til os, at vi har et ret forhold til ham. Det er med denne tro vi bliver taget op til Himlen og undgår døden, for Faderen tager os hjem til sig, når vi har fået et vidnesbyrd, han glæder sig over. Og han glæder sig over dem, der har tro, for de, der henvender sig til ham, må nødvendigvis tro, at han er til, og at han belønner dem, der søger ham. 

Alle som tror på Faderen lader sig vejlede af hans Helligånd til et lovlydigt liv, og får besked om både gode, farlige eller ubehagelige situationer. Som bl.a. nu her i det nye årtusindes forestående domsprofetier med hans straffedomme i form af, katastrofer, hævnaktioner og plager, der skal komme over jorden... - og tror på det, selvom der ikke er noget tegn på, at det vil komme. Vi vil adlyde, og i ærefrygt for ham få opbygget en tro for at rede vores familie. Det er på den måde vi skal forkynde dommen over den onde verden, og selv blive frelst på grund af vores accepteret tro fra Faderen. Når vi har denne tro, så er det vi bliver bedt om at forlade denne verden (åndeligt) og rejse mod et andet land (det Himmelske), som han vil give til os og vores familie i arv og eje. Vi tager af sted uden at vide, hvor vi kommer hen og i tillid til Faderen flytter vi fra sted til sted mod det land, vi er blevet lovet. Det samme gjorde vores forfædre, der jo også fik det samme løfte. For vi ser nemlig alle frem til at bo i  byen med de evige grundvolde. Og det er kun den by som Faderen selv er både arkitekt og bygmester for, at vi får kraft til at blive en del af hans folk i. Og fordi vi tror på, at ham, der har givet løftet om sin søn, er til at stole på. Det er således vi bliver til Faderens folk. Selvom vi går på gravens rand her på jorden, bliver vi som et ene menneske til en del af et folk så talrigt, at det er lige så umuligt at tælle som himlens stjerner og sandet ved havets bred. Det folk, jeg omtaler her, skal alle dø med troen og have set løftet blive åndeligt opfyldt her på jorden. Samtidig med at vi skimter det endelige liv forude og hilser det velkomment, og vi siger helt klart, at vi kun er her som udlændinge på midlertidigt ophold på denne jord. Os, der taler sådan, viser nemlig, at vi er på udkig efter et hjemland. Hvis vi vil tænke på det land, vi oprindeligt kommer fra, kan vi vende tilbage dertil. Men vi længes efter noget endnu bedre, nemlig det himmelske hjemland. Derfor skammer Faderen sig ikke ved at blive kaldt vores Fader, og han har en evigt strålende by parat til os. 

Men Faderen sætter os på prøve, for at vi holder fast på vores tro med en parathed, til endda at ofre vores barn på alteret - også selvom det er vores eneste søn, som Faderen har givet os (det er gennem vores sønner slægten opbygges). Vi skal nemlig regne med, at Faderen kan oprejse sønnerne fra de døde (uomvendte), hvis det skulle være og få sønnerne tilbage i live som et billede på Jesu opstandelse fra de døde. Når vi har en sådan tro kan vi velsigne dem med fremtiden for øje, helt hen til lige før vi dør, og i tro takke Faderen for vores familie i tilbedelse. For Faderen vil sørge for inden vores død, at vi når at fortælle om, at han en dag fører os som er hans folk ud af denne verdens ørken. Og de tager vores jordiske rester med sig, hvis det skulle blive nødvendigt. For os der tilhøre Herren... - vores slægts navn skal altid kunne nævnes mindst to gange efter hindanden i en storby. 

Når vi som forældre tror på Faderen, skjuler vi vores barn med hjælp fra Helligånden i så lang tid der skal til, hvis deres liv er i fare. Og vi er ikke bange for at trodse myndigheds ordre, fordi vi ved fra Helligånden, at de er Faderens udvalgte børn. 
I tro og med vejledning fra Helligånden, giver nogle af os som voksen afkald på positionen som barn af rige stedfortrædende hedenske forældre. For i stedet for at nyde en kortvarig fornøjelse uden for Faderens vilje, foretrækker vi at dele kår med hans folk. Og uden tøven foretrække at blive mishandlet frem for at eje deres rigdom - ligesom Kristus blev mishandlet - for han så frem til sin belønning. Vi forlader jo denne verden i tro til Faderen og uden at frygte nogens vrede. Og vi holder ud, fordi vi hele tiden holder den Usynlige for øje. 

Det er også i tro, at vi indfører Faderens påske fordi vi ikke ønsker at døden skal gå ind i vores hjem og dræbe vores familie. Og vi tror på at vi går gennem Dåben som over tørt land og skal ledes fremad mod det himmelske land, ved Helligåndens hjælp. Imens hedninger, som forfølger os, alle sammen dør. Vi viser tro til Faderen, når vi på hans befaling vandre åndeligt rundt om hans himmelske storby i syv år, så byen åbnes. Og vi tror på at ved at hjælpe Faderens folk viser alle, at de tror på ham. Derfor skal nogle ikke blive dræbt sammen med dem, der er ulydige. Men der er mere endnu! For det tager lang tid at fortælle om alle os troshelte, der ved tro besejrer denne verden, regerende med retfærdighed og ser Faderens løfter blive opfyldt. Vi lukker løvers gab (symbol på Faderens fjender) og overlever brændende flammer (symbol på Faderens ilddåb) og undslipper overlegne mennesker, vi får ny kraft efter udmattelse, ny styrke i krig og slår fjendehære på flugt. Vi får tro til at få vores kære oprejst fra de døde (symbolsk som Lazarus døden). Nogle af os som tror på Faderen, vil blive tortureret til døde, fordi vi ikke vil fornægte vores tro. Vi vil hellere se frem til den kommende genopstandelse. Andre af os vil blive hårdt prøvet med hån og piskeslag, eller bliver kastet i fængsel og lagt i lænker. Eller bliver stenet, skåret midt over eller henrettet med sværd. Eller gå sultende rundt, klædt i fåre- eller gedeskind, forfulgte og mishandlede. Og fordi vi er for gode til denne verden, må nogle flygte gennem ørkener og over bjerge og skjule sig i bjerghuler eller huller i jorden. Men alle os, der er omtalt her, får et godt vidnesbyrd for vores tro, og opnår at se Faderens løfte opfyldt gennem den åndelige luge til himlen, for han har en større plan om, at vi skal nå målet, og få chancen for at komme med til det evige liv efter livet på jorden. 
(Kilde: Inspiration hentet fra Bibelen)

Nogle afsluttende Bibelske kundskabs ord:
Gud, Herren, som giver profeterne sin Ånd, sendte sin Helligånd for at vise sine tjenere, hvad der skal ske... - og hjælper os med alt hvad vi skal gøre. Så vi kan holde fast i forventningen om den herlighed, vi vil få del i, når han kommer igen. Men selvfølgelig skal vi også bruge vores sunde fornuft til, at bedømme situationer rigtigt og træffe kloge beslutninger. Så vi ikke bliver presset tilbage til den gamle egoistiske og syndige levevis, vi havde før i tiden, da vi ikke kendte Jesus Kristus.

Med ønske om Guds fred og nærvær, kærlighed og nåde må være med os alle i det kommende år der ligger foran os. Lad os alle se fremad med glæde til Herrens opgaver og velsignelser. SHANA TOVA!

Jeg forventer stadigvæk at fortsætte med, at bringe meddelelser her på bloggen. Så følg med! 

Den næste udgivelse regner jeg med kommer den 4. oktober 2017.

De bedste hilsner fra Nina
Guds kirke af hans nåde

Sidevisninger i alt

Om mig

Mit billede
København, Denmark
Mit navn er Nina og jeg er danskfødt kristen, og åbenbaret jøde fra Gad's stamme, som har fået et vidnesbyrd om Jesus Messias. Hvor jeg bl.a. tjener Herren, med åndelig åbenbarelse fra Helligånden. Jeg er lidt fremrykket i alder og er fraskilt efter, at havet levet 16 år i et ægteskab, med en kristen svenskfødt jøde, åbenbaret fra Juda's stamme. Jeg har født en søn og har en halvdatter, som begge er voksne i dag. I dag tjener jeg Herren i både hans Himmelske -og jordiske Tempel med bønner både nat og dag. Jeg træder frem med lovprisning og vidner om Herren til alle, som forventer det himmelske Jerusalems forløsning. Mit patriarkalske kristne fundament er i orden. Grundlaget for mit liv og tro er i De hellige skrifter – Det gamle og nye Testamente – og jeg ser fremad mod en tid, hvor Gud vil skabe nyt. Jeg bruger mange af de ord, som er skrevet i Bibelen for længe siden når jeg taler om Herren, men også ord direkte fra Helligånden, som jeg ikke har fra mig selv eller fra noget andet menneske og jeg siger dem sådan, som jeg hører dem i et syn fra drømme ved Helligånden.

Herrens kald til mig som indviet tjener for Kong Jesus trone...

Denne blog indeholder de budskaber, som Herren åbenbarede for mig ved Helligånden der er vores talsmand. Jeg kommer fra Stubbekøbing i Danmark og en dag undervejs i mit nære fællesskab med Herren, åbenbarede Helligånden pludselig for mig at: længe før Gud dannede mig i min mors livmoder, havde han planer for mig. Før jeg blev født, udvalgte han mig til at være tjenerinde i hans Hus.

»Halleluja, almægtige Gud!«

Helligånden der kender Herrens vilje forberedte mig så til, at jeg kunne handle efter hans vilje. Jeg kender nu til hele guddommeligheden og finder vej til lysets skjulte skatte, som gemmer sig i mørket. Der blev givet mig tid til betragtninger, som forberedte mig og lærte mig de skjulte ting at kende, så jeg kunne træde ind i lysets Rige. En dag når jeg har fuldbyrdet mit kald vil jeg vende tilbage dertil.
Jeg har modtaget autoritet til at kunne tale som Herrens indviet tjener. Der er ingen undskyldninger mere for ikke at gå, hvor jeg bliver udsendt til, for at arbejde med alt, hvad Herren befaler mig. Jeg er ikke mere bange for, hvordan folk vil reagere, for jeg ved Herren går med mig og beskytter mig. Han har gjort mig hård over for menneskers kritik og gjort mig så stærk, at det er svært for fjenden at indtage mig igen. Herren rakte sin hånd ud og rørte ved min mund og Helligånden lægger nu Herrens ord i min mund. Ord med autoritet, hvor noget skal rykkes op med rode, mens andet skal plantes på ny. Noget skal rives ned til grunden, mens andet skal genopbygges. I oktober 2011 spurgte Herren mig, om hvilket land jeg ville erklære krig? og idag kan jeg med fuld frimodighed svare: Jeg vil stride for at generobre mit Himmelske hjemland med den evigt strålende by du har givet mig Far! og erklære hermed din fjende krig! - Til frihed fra forbandelsen i denne verdens tidsalder og af ham, som hersker over luftens rige og driver sit spil med mennesker der lever i oprør mod dig Himmelske Far. Lad din Genopvågningsånd virke i os der er retskafne troende kristne, så vi ledes af Helligåndens myndighed med fuld evangelisk indsigt og visdom. Dit ønske er jo at vi alle bliver ledt af dig Herre, så vi adlyder dig og med stor glæde vil udføre din plan og vilje. Amen...)))


Min officielle bøn til vores Himmelske Far:


Far, nu er tiden inde. Ophøj din tjenerinde, så jeg kan ophøje dig.

Du har jo givet mig den højeste myndighed over dit Hus, for at jeg kan vidne om det evige liv til dit Hus.

Det evige liv er at kende dig, den eneste sande Gud, og den Frelser og Messias, som du har sendt.

Jeg vil ære dig her på jorden ved at fuldføre den opgave, du gav mig. Far, ær du nu mig og før mig ind i din herlighed - til den position, jeg havde hos dig, før verden blev skabt. Jeg har åbenbaret, hvem du er, for de mennesker du sendte mig til, at kalde ud af verden. Det er dit Hus, men du sendte mig til dit Hus, så hele dit Hus holder fast ved dit ord. Dit Hus forstå, at alt, hvad jeg har, det har jeg fået fra dig, for de ord, jeg har fået fra dig, gav jeg videre til dit Hus, så hele dit Hus tager imod dem. Hele dit Hus ved nu, at jeg er kommet fra dig, og at du har sendt mig.

Jeg går i forbøn for dit Hus, Far. Jeg går ikke i forbøn for verden, men for dit Hus, som du gav mig, for hele dit Hus tilhører dig.

Du Herre og jeg har alt tilfælles, og dine disciple gør dig ære.

Jeg er kommet frem til dig Himmelske Far, for jeg er ikke længere af denne verden, men dit Hus skal leve i denne verden. Hellige Far, hold din hånd over dit Hus, som du har givet mig. Beskyt dit Hus med den mægtige kraft, som du gav mig, for at hele dit Hus må blive ét, ligesom vi er ét!

Så længe vi er dit Hus, beskytter du dit Hus med din kraft. Du tager hånd om dit Hus, så ikke en eneste i dit Hus går fortabt - undtagen den, der må gå fortabt, ifølge din vilje i Bibelen.

Nu er jeg på vej til dig, og jeg siger det her, mens jeg endnu er på denne jord, for at hele dit Hus må blive fyldt med glæde.

Jeg har indviet dit Hus i dine ord, og nu hader verden dit Hus, fordi hele dit Hus ikke længere er en del af verden, ligesom du Herre ikke er en del af den.

Jeg beder dig Herre ikke om at tage dit Hus ud af verden, men om at beskytte dit Hus fra den Ondes angreb.

Men dit Hus hører ikke til i verden, ligesom du Herre ikke hører til i verden.

Rens dit Hus gennem dit ord, som er sandheden.

Som du sendte mig til dit Hus, sender jeg nu dit Hus til verden.

Jeg indvier mig selv til dig Herre, for at også hele dit Hus gennem erkendelsen af sandheden må indvi sig helt til dig Herre.

Jeg beder ikke kun for dit Hus, der er her, men også for dit Hus, som i fremtiden kommer til tro på dig Herre gennem vores vidnesbyrd.

Jeg beder om, at alle i dit Hus må blive ét, ligesom du og jeg er ét, så verden kan tro, at du har sendt mig.

Den herlighed, du gav mig, har jeg givet videre til dit Hus, for at hele dit Hus kan blive ét, ligesom vi er ét.

Når jeg er ét med dit Hus, og du er ét med mig, så er enheden fuldkommen! Så vil verden indse, at du har sendt mig, og at du elsker dit Hus, ligesom du elsker mig.

Far, mit ønske er, at dit Hus, som du har givet mig, må komme til det sted, hvor jeg tager hen, og at hele dit Hus må se den herlighed, som du har givet mig, fordi du har elsket mig, fra før verden blev til.

Retfærdige Far! Selv om verden ikke kender dig, så kender jeg dig, og dit Hus her ved, at du har sendt mig.

Jeg har vist dit Hus, hvem du er, og det vil jeg fortsætte med, for at den kærlighed, hvormed du har elsket mig, må være i dit Hus, og jeg må være i dit Hus.



Kvinden ved brønden

Kvinden ved brønden
Jeg tror på, at Helligåndens gerning er forudsætningen for, at vi kan komme til tro på Jesus Kristus og glædes over hans frelse. Det er Helligånden, som giver troen til os. Uden Helligånden kan vi ikke lære Gud at kende. Det er Herren der giver Fred på jorden til mennesker der har hans velbehag.

Guds Ord er levende og skarpt

Guds Ord er levende og skarpt
Bibelen er Guds Ord til os mennesker